fingershadow

با پیشرفته‌تر شدن اسمارتفونها و تبلتها، هنوز یک مشکل پابرجاست و کاربران را آزار می‌دهد. این مشکل چیزی جز عمر باتری نیست. هر چه بیشتر از دستگاهتان استفاده کنید، باتری‌ زودتر تمام می‌شود، مگر اینکه بخواهید دائما به پریز متصل باشید، فن‌آوری هر روزه به دنبال پیدا کردن روشهای نوین برای برطرف کردن این مشکل است و ظاهرا مایکروسافت اخیرا تحقیقاتی را به اجرا درآورده که مصرف باتری را حداقل در صفحات OLED کاهش می‌دهد. آنها نام این پروژه تحقیقاتی را Fingershadow گذاشته‌اند.

ایده اولیه و اصلی این پروژه چنین است: بخشهایی از صفحه نمایش که انگشت شما روی آن قرار می‌گیرد، باید به طور موقت خاموش یا تاریک شود تا از این طریق مصرف کاهش یابد. از آنجایی که انگشت کاربر روی این نواحی قرار می‌گیرد، متوجه خاموش بودن صفحه نخواهد شد.در ضمن این تاریک شدن، باعث کاهش میزان سایه‌های روی صفحه نیز می‌شود.

برای تسهیل این مطالعه، آنها 10 کاربری را که از گلکسی اس 5 استفاده می‌کردند مورد بررسی قرار دادند. در این آزمایش از سنسورهایی برای تعیین موقعیت انگشت کاربران در ارتفاع 1.5 سانتی متری استفاده شد. در تست اولیه آنها توانستند 5 تا 22٪ از مصرف باتری را کاهش دهند. اما همانطور که پیش از این گفته شد، این روش تنها برای صفحات OLED آنهم به دلیل قابلیت کنترل پیکسلها ممکن است.

فعلا هیچ برنامه‌ای برای معرفی فینگرشادو به بازار وجود ندارد. بهتر است که این فن‌آوری برای اسمارتفونهایی که مشکل باتری دارند بکار گرفته شود، البته اگر خودش به باتری زیاد نیاز نداشته باشد. با موفقیت این روش، ممکن است که برندهای بیشتری ترغیب به استفاده از OLEDها در دستگاه‌هایشان شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: